En sport, der er meget populær i hele verden, det er ridning.
I Danmark er ridning også populær.
I Danmark er der både ridning for dem, der vil ride på hobbyplan, og så er der ridning for dem, der gerne vil konkurrere, og så er der for dem, der gerne vil nå til tops og arbejde med ridning på et professionelt plan.
En kendt dansk springrytter
I Danmark har vi flere kendte ryttere. De fleste har på et eller andet tidspunkt hørt om Tina Lund, som er en kendt springrytter. Hun er ikke kun kendt i Danmark men i mange andre lande.
Men selvom man gerne vil tage til ridestævner, så behøver man ikke at ende med at arbejde med det på et professionelt plan.
Ligesom mange går til svømning, hvor de går til svømmestævner, ligesådan kan man gøre med ridning. Men man kan sagtens gå til ridning uden at gå til stævner.
Ridning på hobbyplan og på professionelt plan
Nogen vælger at gå til ridning, fordi at de gerne vil lære at ride, og fordi at de kan lide heste. Nogen vil gerne gå lidt videre og prøve at konkurrere.
Der kan man vælge at tage til nogen stævner. Når man skal ridestævner, så skal man have en lidt anden form for rideundervisning, da man skal lære, hvordan at man rider til et stævne. Der øver man sig inden, at man skal til stævne. Først skal man dog først finde ud af hvilken konkurrenceform, som man vil konkurrere i. Der er fx dressur og ridebanespringning, som er de mest kendte konkurrenceforme indenfor ridning.
Selvom man starter med at gå til ridning for sjov, så kan man selvfølgelig stadigvæk vælge senere hen, at man ønsker at begynde at gå til stævner.
Fang rytternes opmærksomhed til stævner
Hvis man står og skal arrangere en rideturnering, og at man samtidig har et firma, der forhandler rideudstyr, så er stævner et godt sted at reklamere for ens virksomhed. Som virksomhedsejer, der forhandler produkter til heste og ryttere, så er det gerne rytternes opmærksomhed, som man gerne vil fange. Man vil gerne gøre rytterne opmærksom på, at ens virksomhed eksisterer.
Men man vil selvfølgelig også gerne fange andre hestemenneskers opmærksomhed. Mange, der tager til hestestævner for at kigge, de er også ofte interesseret i heste.
Reklame er vigtigt for ens virksomhed
Uanset hvilken virksomhed, som man har, så er det vigtigt at gøre reklame for virksomheden. Før, at folk kan købe noget fra ens virksomhed, så skal folk først have kendskab til ens virksomhed. Derfor er reklame en vigtig ting for at få ens virksomhed op at køre. Man kan reklamere på forskellige måder. Man kan fx have reklamer på standere ved fx busstopsteder, annoncer som fx på Facebook, sponsorering på blogge og at tage ud på messer osv. Mulighederne er mange. Det er derfor en god ide, at man vælger flere måder at gøre reklame for ens virksomhed på. Jo flere steder at man reklamerer, jo flere får kendskab til ens virksomhed. Samtidig er det en god ting, at man reklamere flere steder, da jo flere gange, at folk får set ens reklame, jo mere husker de ens virksomhed, da de ofte bliver mindet om den på grund af reklamerne.
Giv en keyhanger til stævnets ryttere
En måde hvorpå, at man kan gøre rytterne opmærksomme på ens virksomhed er ved at dele en ting ud til hver rytter med ens virksomheds navn på. Det kan fx være en keyhanger. En keyhanger behøver ikke kun at bestå af ens virksomheds navn. Man kan udover printe ens virksomheds navn på også få printet heste på. Formålet er, at rytterne kommer til at bruge den keyhanger, som man giver dem. Hvis der fx er heste på, så er der større sandsynlighed for, at de vil bruge keyhangeren, da de kan relatere til det, der er på keyhangeren.
Del små ting ud til stævnets gæster
Hvis det tillades, så kan man vælge at have en lille bod på stævnet, hvor man gør reklame for ens virksomhed. Man kan f have brochurer, hvor folk kan læse om hvilet rideudstyr, at man tilbyder samt om selve ens virksomhed.
Der kan man også vælge at dele keyhangers ud, hvor virksomhedens navn står på, og hvor man også har heste printet på.
Man kan også have en skål med bolsjer stående, hvor man igen har printet virksomhedens navn på. Når gæsterne har fået noget med hjem, hvor ens virksomheds navn står på, så kan de bedre huske virksomheden.
Det kan derfor godt betale sig at kaste lidt penge i ting med virksomhedens navn på, da det kan være med til at skaffe kunder.
Det er dog ikke kun til stævner, at det er en god ting at dele så ting ud. Når man tager ud til messer, så er det også en god ide at have fx bolsjer stående fremme osv.